הרולר

1.

"מעל עשרים ושלושה אלף דירות" (מתוך פרסומת ללוח win-win)

אני מצטער, אבל טעויות בעברית בתקשורת מעבירות אותי על דעתי. ואני לא מצליח להבין איך שגיאה שלא נעשית במהלך שיחה, אלא בפרסומת שמישהו עבד עליה, השקיע, צילם, ערך ועיבד – מצליחה לעבור דרך כל הפילטרים.

[עדכון והבהרה: הטעות היתה כנראה באוזן שלי, ולא ביד קלה מדי של מפרסמים. התנצלותי הכנה]

כמעט באותו עניין: איתן בקרמן כתב על אבי נמני – ההוא שמדבר שתי השפות – כאן.

(עוד על נמני, בנושא אחר ומפרי עטי, כאן)

2.

הציטוט היפה של השבוע שייך לפרופ' מיכאל הרסגור ז"ל. בשיחה מוקלטת עם ליעד מודריק על תחביב אספנות המטבעות שלו, הוא סיפר לה על מקור שמו של הפני האנגלי. איך אתה מגלה את הקשר הלשוני הזה, שאלה אותו מודריק. מתעניין, ענה בפשטות הרסגור. כל כך פשוט, שזה מבריק.

אני קורא משמע אני קיים. הרסגור

3.

אם כבר הגעתי לרדיו:

זאב בילסקי הוא אורח קבוע בתוכניתו המשעשעת של בני בשן בגל"צ, "בני ברדיו". בילסקי קצת מביך באחוקיותו הדודית, אבל ניחא.

הפינה החדשה שלו עוסקת בזאבים נוספים (נוספים עליו, הכוונה), והשבוע הוא סיפר על בנימין זאב הרצל. בשן שאל אותו מדוע להרצל קראו "בנימין זאב", שם עברי כל כך, בזמן שלילדיו ניתנו שמות נוצריים כמו פאולינה והאנס. בילסקי לא ידע לענות על כך, אבל כמו פוליטיקאי טוב הוא לא ענה על כך במאתיים מילה, ומבלי לציין שהוא לא יודע את התשובה. הוא פשוט המשיך לדבר ברוב פאתוס על הרצל שחזה את המדינה. פוליטיקאי טוב.

ככה גדול. בילסקי

4.

אני אוהב את עודד קוטלר, אבל מישהו צריך להגיד לו שהמראה הזה, איך לומר בעדינות, קצת בעייתי.

5.

תקראו ב"עין הדג" את הפוסט הבלשי המצוין על "שובר הקופות" האיראני.

6.

זה לא הזמן להיות בתולה קולנועית. ב"בני אלמוות" פרידה פינטו מוותרת על כושרה הנבואי בשביל הפעם הראשונה. ב"דמדומים" זה בכלל נגמר רע. אני מקווה שהמסר ברור, בנות.

(עוד הרהורים על "דמדומים" – כאן)

7.

השבוע ראיתי את ליברפול משחקת נגד צ'לסי, ופתאום נזכרתי את מי פפ ריינה, שוער ליברפול, מזכיר לי.

את סטנלי טוצ'י כמובן. תייגו תחת "דאבל אימפקט".

8.

אם כבר ספורט – קבלו את הדיאלוג הבא:

טל שורר (גל"צ): "ולהצגה הגדולה של הערב, הפועל ירושלים מתארחת אצל מכבי תל אביב, ואנחנו אומרים שלום לעו"ד שמעון מזרחי, יו"ר מכבי".

שמעון מזרחי: "ערב טוב, שבוע טוב, ומכבי א-ל-ק-ט-ר-ה תל אביב".

רול קרדיטס. שימון

9.

ואם כבר ספורט ושמעון מזרחי –

ב"מאניבול" (המעולה) ג'ונה היל קבע מעל למיטתו פוסטר של אפלטון. "בני אלמוות" נפתח ומסתיים בציטוט של סוקרטס.

זה מזכיר לי שפעם, בטוקבק לכתבה ב"בלייזר" שהשוותה בין שמעון מזרחי ליענקל'ה שחר ועשתה שימוש במושגים כמו יאנוס (האל הדו פרצופי) ואוטוקרטיה, הניח טוקבקיסט אחד שאני בוגר לימודים קלאסיים שעושה ניים דרופינג של מושגים מתוך המחברת.

אני לא. אני סתם מתעניין.

אפלטון, סוקרטס וידידים. האסכולה של אתונה

2 תגובות ל-“הרולר

  1. "מעל עשרים ושלושה אלף דירות" (מתוך פרסומת ללוח win-win)
    אין פה שום שגיאה – זו הצורה התקנית.
    מדובר במספר אלפים, ואלף זה זכר.
    ולכן, יש לומר עשרים ושלושה אלף דירות, חמישים וארבעה אלף נקבות, שישה מיליון הוכחות, או שבעים ותשעה אלף פאדיחות.

להשאיר תגובה

