דו קרב בצהרי היום: קאם ג'יגנדנט נגד אדם סקוט

הפעם מדובר בקרב תרנגולים אמיתי. תרנגולים במובן ה-cocky של המילה. שני תרנגולים שהכרבולת תקועה להם בתחת. אולי לא לגמרי באשמתם, והרבה באשמת הטייפ-קאסטינג שלהם, אבל זה המצב: הם משחקים את הטיפוסים הכי מעצבנים בהוליווד, ואני מגיב בהתאם ולא סובל אותם.

את קאם ג'יגנדנט, שמשחק עכשיו ב"הסגת גבול", אני לא סובל במיוחד. אני לא אוהב אנשים עם עיניים מצומצמות מדי. זה משדר זחיחות על גבול הפארודיה. אין פלא שג'יגנדנט, בלונדיני ושרירי, מגלם בהתאם לכך שני טיפוסים בדרך כלל: החתיך, והחתיך המעצבן. אתם אולי זוכרים אותו כבחור המעצבן ששיחק עם אודט יוסטמן ב"התאום", כבחור הרע ב"אל תיכנע" וכערפד ג'יימס בסאגת "דמדומים". הוא אמור להיות איזה מומחה בקרב מגע, אבל זה לא ממש גורם לי לפתח סימפטיה.

מי שהחל להתמחות בתפקידי החתיך הרע כמעט עשור לפני ג'יגנדנט הוא אדם סקוט (שחקן הקולנוע, לא שחקן הגולף שיצא עם קייט האדסון). סקוט, נדמה לי, אינו בחור מעצבן במיוחד – לפחות לא כשאני בוחן את התמונות החייכניות שלו מחוץ לסטים של סרטים, שם החיוך שלו נראה תמים ונעים בהרבה מאשר בסטים עצמם. בכלל, אני חושב שאני עושה לו עוול כשאני שם אותו כאן לצד שחקן מוגבל כמו ג'יגנדנט. סקוט הוא, כך נדמה לי, שחקן טוב פי כמה מג'יגנדנט, עם יכולות דרמטיות ובעיקר קומיות טובות בהרבה (ואת מה שג'יגנדנט עושה בדרמות ובסרטי אקשן, סקוט עושה בקומדיות ובדרמות קומיות). הוא יכול להיות שחקן אינדי מצוין, למשל.

אבל בקולנוע הוא מקבל הרבה פעמים את תפקיד הטיפוס המעצבן שעומד להתפוצץ מרוב שביעות רצון עצמית, ובדרך כלל גם לחטוף את הסטירה מהגיבור הטוב והשלומיאל ומהגיבורה הרומנטית שהוא היה אמור להפיל בקסמיו. התפקיד שלו ב"אחים חורגים", למשל, הוא תפקיד מייצג – הבחור האנוכי, היהיר והמגעיל. בקיצור – Cocky.

במילים אחרות, מדובר במעין טום קרוז לעניים, מינוס תפקידי הגיבור הטוב (כלומר – סתם זחיחות). לאחרונה, ב"אחינו האידיוט", הוא כבר התקרב לתפקיד הגיבור הטוב (אם כי נותר במידה רבה אידיוט שחצן). אולי הוא מתבגר.

כתיבת תגובה

