מכוניות, דאודורנטים והחולצה של ג'ו מונטנה: הפרסומות הטובות של סופרבול 2013

ביונסה בסופרבול 2013

סופרבול 2013 נגמר. זה קרה כבר ביום שני בבוקר. אני מצטער, לקח לי קצת זמן להתאושש מהפסד הניינרס, ועוד קצת זמן להשלים שעות שינה, ועוד קצת זמן להשלים צפייה במקבץ הפרסומות המלא שהפעם החמצתי (ב-ESPN מעדיפים לשדר שמונה פעמים את הפרומו המתיש לליגת הגולף לנשים האמריקאית). בכל אופן, זה לא הבלוג לספר לכם על המשחק המרתק שהיה. זה בלוג תרבותי, ואם הגעתם עד כאן, זה בגלל הפרסומות.

ככה זה היה בשנה שעברה, ואני יכול להעתיק את הפתיח כמעט במלואו:

כי גם מי שלא מתעניין בסופרבול, מתעניין בדרך כלל בפרסומות. ובצדק – הפרסומות הן נושא בפני עצמו כשמגיעים לסופרבול. ובכלל, מרענן מדי פעם לראות פרסומות אמריקאיות, כדי להבין עד כמה אנחנו בכלל לא בכיוון. משום שהפרסומות באמריקה אומרות, כמעט תמיד, דבר אחד: בידור. הן כמעט תמיד מנסות להצחיק. לא לשכנע, לא להפליג בשבחים, לא להיות ספקטקולארי, לא למכור דימויים שנראים נכונים למותג. כל אלה הם לא פעם תוצרים נלווים, ומכוונים, אבל הפרסומות (כמעט) תמיד ינסו בראש ובראשונה להעלות על פניך חיוך. כי הם יודעים שכך הם יקנו אותך. וזה כמעט א"ב של מכירות.

וזה בולט תמיד במבול הפרסומות של הסופרבול, שבו תשעים אחוז מהפרסומות הן פרסומות מצחיקות, ועוד 2-3 הן פטריוטיות (הערה עדכנית: את הפטריוטיות השארתי הפעם בחוץ, כי הן שעממו אותי. לא היה את האמינם של 2011 או את הקלינט של 2012. היתה אופרה. מצטער, זה לא אותו דבר בשבילי).

 אז הנה עשר פרסומות שחיבבתי במיוחד (לא לדאוג, מדובר בפחות מעשר דקות של צפייה).

1.

פולקסוואגן

מפתיע איך מבטא ג'מייקני יכול להאיר את היום. ריספקט בוס מן.

2.

יונדאי סנטה פה.

ג'ודי היל ("עקוב ודווח") ביים סרטון מקסים של יום אגדי.

3.

טאקו בל

איטס גרנדפס נייט אאוט (ביים: נועם מורו, שאנחנו תמיד מתגאים בהיותו ישראלי לשעבר).

4.

איטרייד

אני מחבב את הילד הזה.

5.

ספיד סטיק

(דאודורנט 1) מזכיר לי שאני מבלה מעט מדי זמן במכבסות ולא פוגש שם בחורות יפהפיות כמו שתמיד קורה בסרטים.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/0mMPoBaLho8&quot; frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

6.

אולד ספייס

(דאודורנט 2) אולד ספייס תמיד משעשעים אותי. גם כשזה בחור שלובש זאבים.

7.

אקס

(דאודורנט 3) לא פרסומת גדולה, אבל התובנה שלה כל כך חדה ומבריקה שאי אפשר להתכחש לה. מזכיר לי את בן הנשיא בפרק הראשון של "1600 Penn", שחולם שאביו ימנה אותו לצ'יף אסטרונאוט.

8.

טייד

כבוד למונטנה ביום הגדול של הניינרס.

9.

אוראו

קרב לחישות הרואי.

10.

קוקה קולה

אחת הפרסומות הכי מדוברות בסופרבול היתה פרסומת האחווה של באדווייזר, על חברות בין אדם לסוס. אבל עם כל האהבה שלי לסוסים, הפרסומת הזאת היא חתיכת קיטש. אם כבר מסרים הומניסטיים, זאת של קוקה קולה עדיפה בהרבה.

חמש הערות:

1. הפרסומת הכי מדוברת, זאת של בר רפאלי לגו.דאדי, בחוץ. כי עם כל האהבה שלי שאינה תלויה בדבר או בגיוס חובה לבר, אני מודה שהיא עושה לי קצת לי טוב בבטן.

אגב, אם כבר גו.דאדי, עדיפה הפרסומת החביבה הזאת.

2. כל כך קיוויתי לא לראות פרסומת עם גאנגם סטייל. כל כך.

3. את כל הפרסומות אפשר למצוא כאן.

4. ואת החמישים הכי טובות אי פעם של בליצ'ר רפורט כאן.

5. וככה זה היה בשנה שעברה.

וארבעה בונוסים

1.

הטריילר הכי טוב של הסופרבול. עושה רושם שבנדיקט קאמברבטץ' יהיה נבל נפלא.

אבל הטריילר הכי טוב בכלל לא שודר בסופרבול, אלא רק נרמז בסופרבול, רמז שהוביל לדבר הזה:

2.

חלק מהעניין הגדול בסופרבול הוא בכלל הפרסומות שלא משודרות בו – הפרסומות המצונזרות, גם אם לפעמים אף אחד לא ממש מבין למה הן מצונזרות. הפרסומת הזאת של סודה סטרים צונזרה ע"י CBS אבל הפכה לויראלית. האמת היא שאני לא מבין לא את החלק הראשון של המשפט האחרון, ולא את החלק השני.

הפרסומת של דוריטוס לא נראית מבריקה, עד לשנייה האחרונה שלה.

אבל זאת כנראה הטובה מכולם.

3.

25 פרסומות הסופרבול הטובות בכל הזמנים.

4.

לא צריך לאהוב פוטבול כדי ליהנות מהסופרבול, ולא צריך יותר מתירוץ כדי לראות את קווין בי.

ביונסה סופרבול 2013

כתיבת תגובה

